پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
مردمی‌سازی، شرط شکوفایی جریان تولید علم/ 287 مترمربع غرفه ویژه دانش‌‎آموزان در نمایشگاه هفته پژوهش امسال

رئیس پارک علم و فناوری خراسان:

مردمی‌سازی، شرط شکوفایی جریان تولید علم/ 287 مترمربع غرفه ویژه دانش‌‎آموزان در نمایشگاه هفته پژوهش امسال

- 1402/09/12

مسعود میرزائی شهرابی گفت: در رویداد بیست و چهارم، بعد از غرفه 300 مترمربعی نیروهای مسلح، بیش از 287 مترمربع از فضای نمایشگاه امسال به غرفه‌های دانش‌آموزی اختصاص یافته است و شاهد حضور پررنگ، تأثیرگذار و برجسته دانش آموزان مقاطع نهم، دهم و یازدهم در نمایشگاه هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان اظهار کرد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، ذکر یک سؤال مهم ضروری است. اینکه چرا بیش از دو دهه از آغاز توجه دستگاه‌های حاکمیتی به اقتصاد فناورانه می‌گذرد و شرکت‌های دانش‌بنیان هم بی‌معطلی در حال تلاش هستند تا تولید خود را افزایش دهند اما همچنان سهم اقتصاد دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی ما کمتر از 1 درصد است.

وی افزود: چرا این‌طور است؟ جواب این پرسش در مردمی‎سازی حوزه‌های دانش‌بنیان نهفته است. متأسفانه ما نتوانسته‌ایم مردمی‎سازی عرصه‌های تولید دانش را به‌طور کامل اجرایی کنیم. بر همین اساس، در سال گذشته و به‌خصوص امسال، اولاً تلاش کرده‌ایم تا حضور بخش خصوصی را در جریان تولید فناورانه افزایش دهیم و به صور همزمان، حضور آحاد مردم و به ویژه دانش آموزان را در نمایشگاه هفته پژوهش تقویت کنیم.

287 مترمربع غرفه ویژه دانش‎آموزان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به نحوه جانمایی غرفه‌ها در نمایشگاه امسال خاطرنشان کرد: در رویداد بیست و چهارم، بعد از غرفه 300 مترمربعی نیروهای مسلح، بیش از 287 مترمربع از فضای نمایشگاه امسال به غرفه‌های دانش‌آموزی اختصاص یافته است و شاهد حضور پررنگ، تأثیرگذار و برجسته دانش آموزان مقاطع نهم، دهم و یازدهم در نمایشگاه هستیم.

وی ادامه داد: بعد از این هم تجاری‌سازی ضرورت پیدا می‌کند؛ به این معنا که حلقه وصلی میان بازار و تولید نخبگانی شکل بگیرد. در نمایشگاه، شاهد فعالیت پاویون زیست‌بوم نوآوری شرق کشور به مساحت حدود 300 مترمربع هستیم که غرفه پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و پارک سلامت، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و ایام نمایشگاه باعث هم‌افزایی و شبکه‌سازی بین این اعضا خواهد شد.

 میرزائی تصریح کرد: دومین پاویون نیز در ابتدای سالن عطار بیش از 100شرکت فناور و دانش‌بنیان استان در کنار هم و در قالب غرفه و کانتر محصولات خود را ارائه می‌کند. این پاویون با همکاری مشترک پارک خراسان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، آزاد اسلامی مشهد و علوم پزشکی مشهد ایجاد شده و شرکت‌های این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر حضور دارند.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.